Slovo blog vzniklo spojením dvoch slov „web“ a „log“. Blogovanie má za sebou dlhú cestu. Pôvodne ľudia využívali blogy na vyjadrenie svojich myšlienok, emócií, názorov či skúseností. Dnes sa blogovanie rozrástlo oveľa viac, či už ide o miliónové firmy alebo jednotlivcov. Otázkou ostáva: Aké efektívne je blogovanie pre podnikanie? Veľmi. Môže byť rovnaké silné ako veľká kampaň.

Blogovanie zvyšuje návštevnosť

Písaním blogu máte možnosť ľudí informovať, dať im šancu dozvedieť sa viac o spoločnosti. Vytváraním článkov smerujete návštevníkov na vašu stránku. Udržujete kontakt s existujúcimi a získavate nových. Pomocou blogu môžeze predávať produkty alebo služby. Môžete prijať reklamy, propagovať affiliate produkty a získavať sponzorov.

Blogom budujete SEO

Blogovanie zvyšuje optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO). Ak je vaša firma relevantná pre Google, kľúčové je tvorenie originálneho obsahu. Nezabudnite používať kľúčové slová a kľúčové frázy relevantné pre vaše podnikanie.

Staňte sa lídrom na trhu

Máte skvelú šancu ukázať, že ste odborníkom vo svojej oblasti. Čím viac ukážete publiku, že sa orientujete vo svojom obore, tým viac vám bude dôverovať. Ľudia vás budú poznať ako serióznu firmu, ktorá im stále poskytne to, čo hľadajú.

Prehlbené vzťahy so zákazníkmi

Blogy vytvárajú a posilňujú väzbu medzi zákazníkom, spotrebiteľom a značkou. Vaše publikum sa môže dozvedieť o vašej značke z pohodlia domova. To môže pomôcť vybudovať silnú dôveru publika, pretože ste vhodným zdrojom informácií. Možno potrvá učitý čas, kým uvidíte výsledky. Internet je preťažený informáciami. Nevzdávajte sa a dajte prednosť jedinečnému obsahu. 

Máte na písanie blogu málo času?

Čas a dobré nápady sú jedny z najväčších výziev blogovania. Čítajte toľko, koľko môžete. Offline aj online. Ste obklopení ďalšími inšpirujúcimi blogmi. 23% vrcholových marketérov uvádza, že pravidelne číta aj iné blogy. Aj keď niektoré články nie sú priamo spojené s vašou firmou, môžu vám ponúknuť inšpiráciu či pomôcť zdokonaliť štýl písania.

Pokiaľ ide o podnikanie, blogovanie je neoddeliteľnou súčasťou stratégie digitálneho marketingu.

Čítajte tiež: 5 marketingových faktov, ktoré musí každý marketér vedieť