Pri tvorbe obsahu máte dve možnosti. Môžete si zvoliť ľahšiu cestu a písať nekvalitný obsah. Ten vás nikam nedostane. Alebo môžete vložiť čas a energiu na vytvorenie skvelého obsahu. Ktorú možnosť si zvolíte? Myslíme, že druhú. Inšpirujte sa a prečítajte si 5 rád, ako vytvoriť kvalitný obsah.
1. Píšte pre ľudí
Áno, SEO optimalizácia je z pohľadu marketingovej stratégie dôležitá. Nenechajte sa ale posadnúť pravidlami a nepíšte len pre prehliadače. Za nimi sedia reálni ľudia. Ak sa obsah tvorí len pre prehliadače a nikto ho nehľadá, k čomu to je? Podstatnejšie ako SEO je idea a jednota obsahu.
2. Spoznajte vaše publikum
Prispôsobte štýl a formu písania vášmu publiku. Píšte pre konkrétne osoby a splňte vašou službou potrebu zákazníka. Zákazníci sa musia v článkoch nájsť a stotožniť sa s nimi. Je rozdiel ak komunikujete s farmárom alebo podnikateľom, nemyslíte? Pre každý projekt odporúčame vytvoriť marketingové persony.
3. Udržujte priehľadnú štruktúru textu
Rozdeľujte text do odstavcov, zamerajte sa na tvorbu silného nadpisu a zvýrazňujte kľúčové slová. Nepíšte príliš dlhé texty. Odradia čitateľov, pretože pôsobia náročne a komplikovane. Ideálny článok obsahuje približne 300 slov. Nepodceňujte ani výber obrázka. Dodá textu ešte väčšiu silu.
4. Prínos predáva
Cena nie je hlavným faktorom, ktorý predáva. Na začiatku každého obsahu stojí myšlienka. Tá musí byť vyzretá a dobrá. Podložte slová konkrétnymi príbehmi. Do textu vložte emócie a úprimnosť. Buďte spoľahliví. Pridajte informácie ako pomôcť, teda vyriešiť problém alebo uľahčiť život zákazníka.
5. Kvalitný obsah pripravujte precízne
Najdôležitejší bod sme načali už v úvode. Kvalitný obsah webstránky predáva. Vyznačuje sa tým, že je maximálne pútavý, osobný a jedinečný. Kvalitný obsah je obrovským prínosom aj pre pre SEO. Zobrazuje sa vo vysokých priečkach organického vyhľadávania. Zároveň je nadčasový a môžete ho použiť opakovane. Aj po dobu niekoľkých rokov.
Pri pridávaní obsahu na web si stále položte otázku: Chcem tento obsah sám hľadať?
Pozrite aj: Prečo je dôležitá marketingová persona pre váš biznis?