Návštevnosť sa stala jedným z hlavných slov online marketingu. Sledovaním výsledkov ľahko posúdime úspech stránky. Prepojenie stránky s Google Analytics je preto samozrejmosťou. Pri pohľade na analytiku vieme rozvíjať marketingovú stratégiu, posúvať ciele a stále napredovať. 

Počet návštev

Pri meraní návštevnosti si porovnávajte dve rovnaké obdobia. Snažte sa zobrazovať časové úseky začínajúce a končiace v ten istý deň. Pri počte návštev je dôležité uvedomiť si, že vysoká návštevnosť sa nie vždy rovná dobrá návštevnosť stránky. Na článku môžete mať 50 000 klikov, no z ľudí sa nemusia stať zákazníci. Preto je dôležité sledovať aj ostatné metriky a dokonale poznať zákazníkov.

Miera odchodov

Druhý krok k dobrej návštevnosti je vedieť udržať si zákazníka. Ak je miera odchodov viac ako 55%, určite musíte hľadať dôvody, prečo ľudia opúšťajú stránku skôr. Do článkov pridávajte funkciu „Zistite viac“ alebo „Zobraziť celú ponuku“. Ďalším faktorom je rýchlosť webu.40% zákazníkov odíde, ak načítavanie trvá dlhšie ako 3 sekundy. Otestujte prístupnosť webu pre mobilné zariadenia, tablety a počítače.

Priemerný čas strávený na stránke

Priemerný čas charakterizuje, ako sa na stránke návštevníci cítili. Je dôležitým ukazovateľom analytiky. Ideálny priemer času strávehé na stránke sa môže líšiť. Ak niekto ostane na stránke v priemere 40 – 50 sekúnd, hovoríme o dobrom štarte. Ak sú interakcie nízke a priemerný čas vysoký, možno ponúkate nejasné informácie. Jedna z najväčších chýb stránok je, že prinášajú veľa informácií. Ak značka ponúka tovar alebo služby, výzva k akcii musí byť jednoduchá.

Ako vylepšiť návštevnosť stránky?

  • Snažte sa porozumieť zákazníkom 

Dávajte energiu do potencionálnych zákazníkov. Určte si cieľovú skupinu a podľa toho naplánujte tvorbu obsahu.

  • Netlačte na pílu 

Komunikujte jednoducho, ľahko. Na zákazníkov netlačte. Pocítia to a odídu. Stále prineste jednu myšlienku s jednou výzvou k akcii, na jednej stránke.

  • Budujte kvalitný obsah

Dobré SEO a pridaná hodnota sú nevyhnutnou súčasťou prvých pozícií v organickom vyhľadávaní.

NÁŠ TIP: O stránku sa starajte ako o dieťa. Všetko čo do stránky dáte, sa vám vráti. Venujte sa webu naplno, čítajte trendy a stále sa posúvajte ďalej. Ľudia nemusia tráviť na webe celé hodiny. Cieľom podnikania je presvedčiť zákazníka kúpiť si produkt. Vypracujte si plán. Sledujte metriky počas celého mesiaca alebo po spustení reklamnej kampane. Vďaka tomu zistíte, čo vám najlepšie funguje a čo naopak nie.

Čítajte tiež: Prečo je dôležitá marketingová persona pre váš biznis?