Úlohou sloganu je vyvolať záujem o produkt príťažlivým spôsobom. Autor vyjadruje reklamnú myšlienku a podáva informáciu originálnou formou. Pár slov má moc dostať sa do mysle ako chrobák. Skúste si spomenúť na slogany spoločností Nike, McDonald, Toyota či Kofola. Frázy „Just do it.“, „I’m lovin‘ it“, „Today. Tomorrow. Toyota.“ alebo „Keď ju miluješ, nie čo riešiť.“ pozná každý. Známym spoločnostiam sa efektívne podarilo dostať do vašej hlavy bez toho, aby ste si to všimli. 

Základ dobrého sloganu

V súčasnosti existuje príliš veľa reklám. Konkurencia je vysoká. Preto získajte pozornosť pomocou taktiky. Používajte nezabudnuteľné frázy, rýmy, slogany. Dobrý slogan zachytáva podstatu prínosu stránky v jednej krátkej fráze. Nemusí inšpirovať zákazníkov k nákupu. Reklamný slogan má prinútiť publikum, aby sa zastavilo, popremýšľalo a nenápadne si krátku frázu zapamätalo. 

NÁŠ TIP: Keď môžete priniesť humor, urobte to, Zabudujte slogan do piesne. Máte ďalší plusový bod. Ak firma nemôže splniť sľub, ktorý slogan ponúka, prehodnoťte to. 

7 tipov k vytvoreniu originálneho sloganu

  • Slogan zostavte z maximálne desiatich slov. Dlhší slogan si okrem géniov nezapamätá nikto. Najúspešnejšie slogany majú len 3 – 5 slov.
  • Napíšte si slová opisujúce vašu spoločnosť. Napríklad káva, zrno, praženie.
  • Vytvorte zoznam slov zameraných na výhody spoločnosti. Napríklad teplo, ranné prebudenie, príjemná chuť.
  • Vyberte si 5 najsilnejších kľúčových slov a napíšte podľa nich viacero fráz.
  • Premyslite si, čo zákazník hľadá a potrebuje. Splňte potrebu zákazníka. Čo oddeľuje vašu firmu od konkurentov? Skúste to prepojiť.
  • Reklamný slogan vypracujte spolu s logom. Podporíte tak identitu značky. Logo je efektívne vtedy, ak ho publikum dokáže rýchlo rozoznať.
  • Vytvorte okolo ideálneho sloganu kampaň.

Ako sme vytvorili reklamný slogan pre Popisky.sk?

  • Zostavili sme slová opisujúce spoločnosť:

– popisky, texty, články, písanie, online marketing, blog, podnikanie, profesionálny prístup, predaj, analýza

  • Našli sme slová opisujúce naše výhody:

– precíznosť, prax, produktivita, odlišnosť, dlhodobá spolupráca, kvalita, dobrá cena, výborné výsledky, kreativita, zvýšený predaj

  • Slogany sme zostavili tak, aby splnili potrebu zákazníka:
- "Tajomstvom dobrého webu je kreativita."

- "Úspešný predaj začínami kvalitnými textami,"

Ktorý slogan sa vám páči viac? Dajte nám vedieť.

TIP NA ZÁVER: Reklamný slogan bude vaším zrkadlom v mysli zákazníkov. Neočakávajte, že prídete s dokonalou frázou hneď. Zavrite sa s celým tímom v kancelárii a spojte hlavy dokopy, kým neprídete na niečo originálne.

Čítajte tiež: Ako byť kreatívny? 7 jednoduchých tipov