Zákazníci sú životným zdrojom vašej firmy. Ak vás zákazník osloví s otázkami a obavami, máte vzácnu príležitosť byť nápomocnou firmou. Dobré a relevantné informácie zákazníkovi povedia, že ste spoľahlivá spoločnosť. Hľadáte možnosť vybudovať si dôveru? Inšpirujte sa nasledujúcimi stratégiami. 

Buďte empatickí

Skúsenosti zákazníka sú ovplyvňované tým, ako reagujete na otázky, problémy a sťažnosti. Empatia so situáciou zákazníka a starostlivosť pomáhajú meniť dynamiku konverzácie. Ukážete zákazníkovi, že rozumiete jeho ťažkostiam a viete mu pomôcť. Musíte vedieť, kedy vás zákazník potrebuje a venovať mu dostatočnú pozornosť.

Obráťte negatívne na pozitívne

Komunikujte so zákazníkom za každých okolností. Zákazníci nemôžu vidieť za oponu. Nevedia čo sa deje, ak im neodpíšete. Dobrá a rýchla reakcia na neočakávané situácie je najdôležitejším krokom. Premieňa negatívnu skúsenosť na pozitívnu. Zákazníci ostanú upokojení a ohromení dobrými službami. Dobrá reakcia rieši problém priamo na mieste.

Nesľubujte, čo nemôžete splniť

Veľké sľubovanie je lákavé najmä pre malých podnikateľov. Sú motivovaní k tomu, aby urobili „všetko, čo je potrebné“ na ukončenie predaja. Nesľubujte zbytočne to, čo nemôžete splniť. Ak si myslíte, že do 2 dní môžete mať hotový produkt alebo službu, sľúbte ju zákazníkovi až o 4 dni. Ak to stihnete do 2 dní, zákazníci ostanú milo prekvapení.

Vytvorte komunity a súťaže

Hlavnou výhodou online komunít je priame zapojenie zákazníkov zodpovedaním otázok. Najpopulárnejšie sú facebookové skupiny. Okrem toho môžete využiť možnosť a usporiadať súťaž. Môžete požiadať zákazníkov, aby zdieľali fotografie a označili vašu značku. Urobte vašich zákazníkov súčasťou tímu. Ak zákazník pridal príspevok s vaším produktom, neváhajte ho propagovať na sociálnych sieťach. Ak oslavujete výročie založenia spoločnosti, ponúknite vašim zákazníkom zľavové kupóny a poďakujte sa za dôveru.

Predajný vzorec

Dôvera je najdôležitejšou súčasťou predajného vzorca

Nechajte zákazníkov zamilovať sa do vašej značky. Buďte otvorení a úprimní. Zákazník je stále len človek. Aktívne vyhľadávajte spätnú väzbu od zákazníkov.

Čítajte tiež článok: SEO optimalizácia – 7 jednoduchých krokov ako sa posunúť vyššie vo vyhľadávačoch