Viete, že viac ako tretina sveta komunikuje skrz sociálne siete? V súčasnosti používa sociálne média presne 2,8 miliardy užívateľov. Napriek vysokému číslu má mnoho firiem problém osloviť zákazníkov. Prečítajte si inšpirujúci článok a zistite, ako funguje stratégia sociálnych sietí.

Prečo je budovanie značky ťažšie ako kedysi?

Presvedčiť zákazníka cez sociálne siete je oveľa ťažšie ako v polovici 20. storočia. Ľudia dostávajú denne tisíce ponúk. Dnešné publikum vie, kedy je k nákupu dotlačené. A to sa mu nepáči. Preto sa môže zdať marketing v dnešnej dobe zložitejší. Získavanie pozornosti zákazníka je výsledkom dlhého procesu. Vyžaduje si čas, trpezlivosť a množstvo kreativity. Ľudia si nekúpia to čo robíte, ale ako to robíte.

Komunikácia na sociálnych sieťach

Simon Sinel to vyjadril jasne

Marketingová stratégia sociálnych sietí

  1. Prvým krokom je zistiť, aké kanály využívajú vaši zákazníci. Podľa štatistík je Facebook najpoužívanejším kanálom. Mať facebookovú stránku je klasika.
  2. Akonáhle si vyberiete vhodné kanály, naplánujte komunikačnú stratégiu. Výhodné je využiť 2 – 3 kanály so zaujímavým obsahom. Mať viac kanálov bez akejkoľvek činnosti vám nič neprinesie.
  3. Definujte „tone of voice“. Pamätajte, že sa medzi ľuďmi šíria vtipnejšie a inšpirujúce príspevky. Odľahčená komunikácia otvára dvere. Ľudia sa budú cítiť slobodne a začnú komunikovať.
  4. Buďte kreatívna značka. Ukážte publiku, že vám záleží na komunikácii. Tvorte kreatívny obsah.
  5. Zapájajte publikum do kvízov. Prekvapujúco je kvíz zdieľaný 2000-krát viac. Na rozvinutie značky potrebujete venovať pozornosť vášmu publiku a tomu, čo sa mu páči.

Marketingová stratégia sociálnych sietí vyjadrená krásnym citátom

Poďme sa spoločne pozrieť na typy sociálnych sietí:


1. Facebook

Facebook je priekopníkom spoločenského sveta. Poslaním Facebooku je dať ľuďom silu a urobiť svet prepojený. Sociálna sieť vznikla v roku 2004. Pomáha ľuďom komunikovať a zdieľať rôzne informácie.

2. Twitter

Twitter je informačná sieť. Umožňuje ľuďom zistiť, čo sa deje vo svete. 140-znakovým formátom je Twitter silná sieť na zdieľanie noviniek.

3. Linkedln

Linkedln prevádzkuje najväčšiu profesionálnu sieť na svete. Poslaním spoločnosti je spájať odborníkov, aby boli úspešnejší a produktívnejší. Zároveň ponúka diskusné skupiny, kde ľahko nájdete spoluprácu.

4. YouTube

YouTube je najobľúbenejšia komunita online videí. Umožňuje objavovať, sledovať či zdieľať vlastné videá.

5. Instagram

Instagram je mobilný nástroj pre zdieľanie fotografií a videí. Slúži ako „online katalóg.“ Používatelia môžu využiť digitálne filtre a krátke príbehy, ktoré zmiznú po 24 hodinách. Instagram je populárny u mladšej generácie. Aplikáciu využíva 59% ľudí vo veku 18 až 29 rokov. 

6. Google+

Google+ je platforma na zdieľanie príspevkov „v kruhu kontaktov“. Umožňuje zdieľanie fotografií, videí, udalostí, textov, atď.

7. Pinterest

Pinterest ponúka zdroj inšpiratívnych obrázkov. Využíva sa na zhromažďovanie a ukladanie obrázkov. Pinterest je skvelý spôsob, ako vizuálne porozprávať príbeh vašej značky.

8. Blog

Blog je typ webovej stránky. Ponúka vynikajúci formát pre články. Blog sa prepája s inými sociálnymi sieťami. Najväčší blogovací nástroj je WordPress. 

9. Snapchat

Mobilná aplikácia je formou zábavy. Ľuďia zdieľajú fotky alebo videá so svojimi priateľmi. Príspevky zmiznú po 24. hodinách.

Sociálne siete sú o rozhovoroch, komunite, spájaní s publikom a budovaní vzťahov. Nikto nechce sledovať stránku len ako predajný nástroj. Dôležitá je autenticita, čestnosť a otvorený dialóg.

Čítajte tiež: Ako vám pomôže redakčný plán lepšie dosiahnuť ciele?