SEO optimalizácia znamená „optimalizácia pre vyhľadávače“. Zameriava sa na získavanie návštevnosti z organických (neplatených) výsledkov vyhľadávania. SEO zahŕňa určité prvky na zlepšenie rebríčkov a zvýšenie návštevnosti. Kvalitné SEO pomáha stránkam získavať tisíce čitateľov, zatiaľ čo zlé SEO môže „zakopať“ vašu stránku do hlbín vyhľadávačov. Vybudujte silné SEO vďaka 7. základným krokom.
Aké stránky uprednostňujú vyhľadávače?
- Dôležitá je relevantnosť. Nájdu ľudia na vašej stránke presne to, čo podľa kľúčového slova hľadajú? Vďaka rôznym algoritmom vedia vyhľadávače uprednostniť najviac relevantné stránky.
- Veľkú rolu hrá kvalita obsahu. Vyhľadávače majú radi jedinečný obsah. Ak na 2 stránkach nájdu duplicitný obsah, posunú vyššie len jednu stránku. Viac tipov pre tvorbu kvalitného obsahu nájdete tu.
- Na rýchlosti záleží. Skontrolujte si rýchlosť vašej stránky. Čím rýchlejšie sa váš web načítava, tým viac ho vyhľadávače posunú vyššie.
- Dbajte na vnútorné prepojenie. Posielate zákazníkov v článkoch na ďalšie články? Nezabúdajte pridávať odkazy na iné články, na vašu stránku alebo kúpu produktu.
- Vypĺňajte META popis a SEO názov. META charakterizuje krátke zhrnutie článku. SEO názov predstavuje nadpis článku. Dané popisy nemusia hneď zlepšiť vaše poradie, ale rozhodne ich odporúčame využívať.
- Popisujte obrázky. Mnohí ľudia vyplnia názov obrázka, ale zabudnú na Alternatívny text. Vyhľadávač nemôže vidieť vaše obrázky, ale vie si „prečítať“ Alternatívny text.
- Menej reklám je niekedy viac. Naozaj potrebujete mať na stránke toľko reklám? Narušujú potešenie čitateľa a spomaľujú rýchlosť webu.
SEO optimalizácia a organická návštevnosť
Na predaj produktov využíva väčšina firiem platené reklamy. Tvorbou dobrého SEO viete získavať z organického vyhľadávania až 64% všetkých návštev. V porovnaní s návštevami zo sociálnych sietí (2%), priamych vstupov (12%), platených reklám (6%) a iných zdrojov (15%), ide o veľmi vysoké číslo.
Prečo vrážať veľa peňazí do reklamy, ak môžete napredovať inak?
Pozrite si tiež: Prečo sú vhodné kľúčové slová dôležité pre SEO?