Kľúčové slová charakterizujú nápady alebo témy definujúce váš obsah. Pokiaľ ide o SEO, sú to slová vyhľadávané vo vyhľadávačoch. Ak použijete vhodné slová, máte väčšiu šancu zobrazovať sa vo vyhľadávačoch vyššie a napredovať pred konkurenciou.
Prečo sú kľúčové slová dôležité?
Kľúčové slová sú základom medzi tým, čo ľudia hľadajú a obsahom, ktorý ponúkate. Cieľom je riadiť návštevnosť na vašej stránke. Vďaka vhodne vybraným slovám nemusíte vrážať toľko peňazí do reklamy. Ľudia budú na vašu stránku prichádzať sami. Vhodné kľúčové slová sú:
- relevantné pre vaše podnikanie – prinesú potencionálnych zákazníkov
- konkurencieschopné – majú nízku konkurenciu a preto môžete predbehnúť ostatné stránky
- vyhľadávané – zákazníci ich hľadajú v dostatočnom počte
Nepíšte len pre vyhľadávače
Obsah tvorte pre reálnych ľudí a vyhľadávače budú spokojné. Kľúčové slová ako napríklad autá, oblečenie a jedlo sú príliš všeobecné. Odtrhnite sa od konkurencie a využite vašu jedinečnosť. Pre SEO sú najlepšie dlhšie a konkrétnejšie frázy. Kľúčové slová môžete opísať aj iným spôsobom, ako si ľudia žiadajú. Dôležité je pochopiť potreby zákazníkov – jazyk zákazníkov a typ obsahu, ktorý hľadajú. Vhodné slová môžete nájsť pri komunikácii so zákazníkmi. Navštevujte rôzne fóra a skupiny. Využitie sedliacky rozum. Prieskum si môžete urobiť aj u konkurencie. Vyriešte vašim obsahom problémy zákazníkov a uspokojte ich potreby.
Využívajte analytické nástroje
Taktika veľkých firiem je, že pripravujú obsah presne podľa toho, čo zákazníci hľadajú. Na analýzu kľúčových slov sa využívajú rôzne analytické nástroje. Medzi najznámejšie patria Google Keywords Planner, Google Trends, Mangools a SEM Rush. Naučiť sa robiť dobrú analýzu slov si často vyžaduje zúčastnenie sa odborného kurzu pod vedením skúseného odborníka. Máte tak istotu, že sa naučíte všetko potrebné. Zároveň sa vyhnete najčastejším chybám pri plánovaní kľúčových slov. Kurz si môžete urobiť aj online.
V dnešnej dobe dominujú špecifickejšie a dlhšie (long – tailové) kľúčové slová. Tvoria až 70% z celkového vyhľadávania. Nezabúdajte na to.
Čítajte tiež: Poznáte 4 fázy online marketingovej stratégie?