Tón komunikácie predstavuje spôsob komunikácie na všetkých kanáloch. Nehovorí o tom, čo hovoríte, ale akým spôsobom to robíte. Ak je váš obsah všade konzistentný, vaše publikum bude mať pocit, že ste spoľahlivá spoločnosť. Ľuďom sa páči, ak má značka svoju osobnosť a dokážu sa s ňou stotožniť. 

Tón komunikácie záleží od marketingovej persony

Každý koho stretnete má vlastný spôsob vyjadrovania. Je jedinečný ako tvár aebo odtlačok prsta. Spôsob vyjadrovania ovplyvňuje celý prvý dojem. Budete milí, odborní, otvorení alebo odvážni? Vychádzajte z toho, čo chce vaše publikum. Marketingová persona predstavuje detailný popis fiktívnej osoby. Charakterizuje vhodného zákazníka vášho podnikania. Na základe daného popisu si môžete zvoliť ako budete komunikovať.

Tykať alebo vykať?

Jedni tvrdia to a druhí to. Napriek tomu začalo mnoho firiem preferovať tykanie. Za počítačom alebo mobilom sedí stále len jeden človek. Pri tykaní získava väčší pocit dôvery. Ak si zvolíte tykanie, môžete sa stretnúť s nasledovným problémom:

  • mal by si?
  • mala by si?
  • mal/-a by si?

Ak sa stretnete s podobným problémom, vychádzajte z marketingovej persony. Ide o muža alebo ženu? Určite neodporúčame použiť tretí prípad, kedy len hádate, kto je vaše publikum.

Môže sa tón komunikácie na kanáloch líšiť?

Tón komunikácie zahŕňa všetky slová používané na webových stránkach, sociálnych sieťach, v e-mailoch, brožúrach, prezentáciach, … Na všetkých kanáloch sa držte základných pravidiel. Zvoľte si, či budete tykať alebo vykať, či budete milí, odborní, otvorení alebo odvážni. Na sociálnych sieťach (facebook, instagram) môžete byť trochu viac odvážnejší, ako napríklad na blogu. Komunikácia však nesmie byť diametrálne odlišná. Ak budete na facebooku tykať a na instagrame vykať, zákazníci vám nebudú dôverovať.

Tón komunikácie vám dáva najlepšiu šancu na spojenie sa s ľuďmi.

Rada na záver: Ak používate rovnaký spôsob komunikácie, na každom kanále môžete vypichnúť vždy niečo iné a využiť tak silnú stránku kanálu.

Čítajte tiež: Prečo je marketingová persona dôležitá pre váš biznis?