Copywriting v podstate využíva slová na presvedčenie ľudí, aby si kúpili daný produkt alebo službu. Copywriteri vedia napísať dostatočne silný argument a nahovoriť zákazníkov. Vytvoriť predajný text nie je prechádza ružovou záhradou. V článku rozoberáme 5 najčastejších chýb v copywritingu. Poznáte ich?

1. Spolupracujete s lacným copywriterom

Hľadáte copywritera? Dávajte si pozor s kým spolupracujete. „Cenovo dostupný“ copywriter len prinesie textu slová. Zatiaľ čo skvelý copywriter premení slová na predajný magnet. Hodinovka takéhoto človeka sa na Slovensku pohybuje od 20 až 30 eur.

2. V texte hovoríte len o funkciách

Zamerajte sa na výhody vášho produktu. Väčšina copywriterov vidí produkt z hľadiska toho, čo robí a nie toho, čo robí pre zákazníka. Zákazník si nekúpi vŕtačku, aby mal vŕtačku. Kúpi si ju preto, aby urobil dieru a zavesil obraz. V texte zlepšite život zákazníka.

3. Neurčíte si ciele

Chcete dosiahnuť ozajstné výsledky? Určte si ciele. Po nastavení cieľov môžete rozmýšlať, ako ich najlepšie dosiahnuť. Copywriting môže byť umelecký proces, ale nezanedbávajte hlavný cieľ – predaj. Koľko produktov chcete predať do konca mesiaca? Koľko klikov chcete mať na článku do konca roka? Určte si to.

4. Nechápete zákazníkov

Naučte sa, v ktorej fáze online marketingu sa zákazník nachádza. Na základe toho si vytvorte marketingovú personu. Pýtate sa prečo? Každý článok je písaný pre inú časť publika. Preto je potrebné poznať všetky 4 fázy online marketingu a zároveň vedieť tvoriť predajné persony. Čím skôr sa to naučíte, tým lepšie.

5. Nemáte prispôsobený obsah pre publikum

Ľudia väčšinou nečítajú celý text. Zameriavajú sa iba na zvýraznené slová. Dôležité sú aj nadpisy a obrázky. Naučte sa vytvoriť kvalitný obsah a už nikdy nezrobíte podobné chyby.

Copywriting je beh na dlhé trate. Dôležité je nevzdávať sa. Cieľ stojí zato. 🙂